طبق مرقانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ابتدا صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در هیات های اجرایی فرمانداری ها مطرح و پس از پالایش آن را به هیات نظارت زیر نظرمجلس شورای اسلامی ارسال می دارند وفرآیند بازگشت برخی رد صلاحیت شده ها تا روزهای آخر تبلیغات انتخاباتی ادامه دارد.

سرویس یادداشت هه وال موکریان، بعضا رد صلاحیت شده ها که خود را محق بازگشت به صحنه رقابت می دانند ازهیچ کوششی فروگذار نمی کنند. هزینه رد صلاحیت شده ها درشهرستان ها و استان ها برای اعضای هیات نظارت و بعضا اجرایی بسیار بالاست و علاوه برایجاد کینه وکدورت متاسفانه موجب شکاف های بزرگی می گردد. رد صلاحیت

پرسش اصلی این است اگر چنانچه نامزدی براساس منابع چند گانه قانونی رد صلاحیت شده چرا هیات مرکزی که از صحنه میدانی بدور است آنها را تائید می کند؟ عمدتا کسانی که رد صلاحیت شده اند قطعا دارای مواردی بوده اند و همین طیف افراد راه های تخلف و فراراز قانون را در دوره شورایی خود فرا گرفته و معبرهای فساد را به راحتی شناسایی کرده و با سهولت می توانند ازهیات مرکزی نظارت تائیدیه بگیرند. رد صلاحیت

مواردی وجود دارد که فسق آشکار داشته و به فساد شهره است و در بی اخلاقی شهره عام و خاصند و به همین خاطر منابع پنجگانه و هیات های نظارت استان ها آنها را رد صلاحیت کرده اند و درکمال ناباوری توسط هیات مرکزی نظارت درآخرین لحظات برگ تائید صلاحیت دریافت کرده و به ریش مراجع قانونی و هیات نظارت می خندند.

این رویه غلط هیات نطارت مرکزی شائبه های زیادی را به وجود آورده است که می بایست نزد اذهان عمومی جوابگو باشند. این تائید صلاحیت های به وقت آخر کاملا شبه ناکند و هزاران سخن زشت و ناپسند را به دنبال دارد از دلالی های انتخاباتی بگیر تا شائبه های مالی که توجیه آن برای جامعه بسیار دشوارمی باشد.

اقداماتی که در هیات نظارت مرکزی به وجود آمده مفری را برای فرد متخلفی که ازاستان ناامید شده است به وجود آورده اند که علاوه برگستاخ شدن متخلفین تمامی خدمات مراجع چندگانه دراستان ها و همچنین هیات نظارت های استان ها زایل می گردد. البته موارد استثنائی که بعضا به وجود می آید با بازگشت عمده رد صلاحیت شده ها تفاوت دارد.

پس ازبازگشت برخی رد صلاحیت شدگان به صحنه رقابت انتخاباتی شوراها؛ پول ساز بودن شورا و انگیزه های غیرخدمتی و نا کارآمدی شوراها و دزد پروری در بین آنان برای همگان مسجل می شود که مسئولیت قانونی و شرعی آن متوجه مسئولین هیات نظارت مرکزی می باشد.

انتهای پیام/

اروميه – اشنويه – بوکان – پلدشت – پيرانشهر – تکاب – چالدران – چايپاره – خوي – سر دشت – سلماس – شاهين دژ – شوط – ماکو – مهاباد – مياندوآب – نقده – بانه – بيجار – دهگلان – ديواندره – سروآباد – سقز – سنندج – قروه – کامياران – مريوان – سردشت – استان آذربایجان غربی – استان کردستان – استان ایلام – استان کرمانشاه – اسلام آباد غرب – پاوه – ثلاث باباجانی – جوانرود – دالاهو – روانسر – سر پل ذهاب – سنقر – شهرستان صحنه – قصر شیرین – کرمانشاه – کنگاور – گیلانغرب – هرسین – شهرستان آبدانان – ایلام – شهرستان ایوان – شهرستان بدره – شهرستان چرداول – شهرستان دره شهر – شهرستان دهلران – شهرستان سیروان – شهرستان ملکشاهی – شهرستان مهران – استان تهران – شهر خلیفان – شهر سیلوانه – شهر سیمینه – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان –  استان کرمان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین – شهر شویشه – استان کهگیلویه و بویراحمد – مشهد – کرج – شیراز – تبریز – اهواز – رشت – زاهدان – ساری – دزفول – اراک – گرگان – بابل – آمل – بروجرد – آبادان – بجنورد – دلبران – شهرستان میانه – شهرستان سراب – مرند – بستان آباد – بناب – جلفا – شهرستان میانه – ورزقان – هشترود – ملکان – مراغه – عجب شیر – شبستر – آذرشهر – اسکو – محمد یار – چهاربرج – کاشان – نیشابور