معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دو مدرسه "شافعی" مهاباد و مدرسه "امیر کبیر" خوی در مسیر تبدیل شدن به مدارس ماندگار هستند. این مدارس در جهش علمی کشور نقش داشته و از سوی دیگر دارای قدمت بالایی در فعالیت خود هستند و عمری بیش از نیم قرن دارند.

به گزارش هه وال موکریان به نقل از آموزش و پرورش، بابک حشمت، در این خصوص افزود: مدارس ماندگار شناسنامه فرهنگی استان هستند که براساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش شناسایی و ثبت می شوند. شناسنامه فرهنگی

او اضافه کرد: این مدارس مدارسی هستند که در جهش علمی کشور نقش داشته و از سوی دیگر دارای قدمت بالایی در فعالیت خود هستند و عمری بیش از نیم قرن دارند، این مدارس ویژگی‌های مختلفی دارند که باعث می‌شود لقب ماندگار بگیرند.

حشمت بیان کرد: مدارس ماندگار این امکان را دارند تا با فراهم آوردن شرایط مناسب تحصیلی برای افراد مستعد و خلاق و استفاده بهینه از امکانات و قابلیتهای موجود از تجارب ارزنده فارغ‌التحصیلان خود بهره‌مند شوند و به عنوان الگویی مناسب و پیشرفته در زمینه‌های آموزشی و تربیتی به سایر واحدهای آموزشی نیز معرفی می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به شاخص های انتخاب این مدارس گفت: قدمت و سابقه آموزشی بیش از نیم قرن، داشتن اعتبار و پیشینه درخشان علمی، فرهنگی و تاریخی در سطح ملی و بین المللی، برخورداری واحد آموزشی از امتیازاتی نظیر مؤسسانی دارای شخصیتی معنوی و شاخص یا سابقه فعالیت چهره‌های برجسته و ممتاز در واحد آموزشی، داشتن فارغ التحصیلان برجسته علمی، فرهنگی و اجتماعی، داشتن فعالیت موفق آموزشی، علمی عملی و فرهنگی در سالهای اخیر از آن جمله است.

او ادامه داد: همچنین موفقیت دانش‌آموختگان این مدارس در مسابقات عملی و علمی، موفقیت فارغ التحصیلان واحد آموزشی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، رعایت معماری بومی و محلی و انطباق فضای فیزیکی مدرسه با شاخصهای سازمان میراث فرهنگی، موقعیت مناسب جغرافیایی و امکان توسعه مدرسه با توجه به موقعیت منطقه از شاخصهای انتخاب این مدارس به شمار می رود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مدارس ماندگار به‌دلیل برخورداری از ویژگی‌های مطرح شده، امکان عملیاتی‌کردن برخی تصمیمات بزرگ ملی در حوزه تعلیم و تربیت، مانند اجرای بخشی از سند تحول بنیادین، تبدیل آن به مرکز نمایش توانمندی‌ها و انتظارات ملی و توسعه صنعت گردشگری، تبادل نظر در زمینه مسائل و مشکلات آموزشی و تبدیل شدن به‌عنوان الگویی مناسب و پیشرفته در زمینه‌های آموزش و پرورش را دارند.

حشمت در پایان گفت: مدارس ماندگار هویت نظام تعلیم و تربیت یا شناسنامه فرهنگی کشور هستند که توسعه و تقویت آن می‌تواند به عنوان نخستین نمادهای نظام آموزشی و الگوی موفق مدارس امروزی، باشد.

انتهای پیام/

اروميه – اشنويه – بوکان – پلدشت – پيرانشهر – تکاب – چالدران – چايپاره – خوي – سر دشت – سلماس – شاهين دژ – شوط – ماکو – مهاباد – مياندوآب – نقده – بانه – بيجار – دهگلان – ديواندره – سروآباد – سقز – سنندج – قروه – کامياران – مريوان – سردشت – استان آذربایجان غربی – استان کردستان – استان ایلام – استان کرمانشاه – اسلام آباد غرب – پاوه – ثلاث باباجانی – جوانرود – دالاهو – روانسر – سر پل ذهاب – سنقر – شهرستان صحنه – قصر شیرین – کرمانشاه – کنگاور – گیلانغرب – هرسین – شهرستان آبدانان – ایلام – شهرستان ایوان – شهرستان بدره – شهرستان چرداول – شهرستان دره شهر – شهرستان دهلران – شهرستان سیروان – شهرستان ملکشاهی – شهرستان مهران – استان تهران – شهر خلیفان – شهر سیلوانه – شهر سیمینه – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان –  استان کرمان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین – شهر شویشه – استان کهگیلویه و بویراحمد – مشهد – کرج – شیراز – تبریز – اهواز – رشت – زاهدان – ساری – دزفول – اراک – گرگان – بابل – آمل – بروجرد – آبادان – بجنورد – دلبران – شهرستان میانه – شهرستان سراب – مرند – بستان آباد – بناب – جلفا – شهرستان میانه – ورزقان – هشترود – ملکان – مراغه – عجب شیر – شبستر – آذرشهر – اسکو – محمد یار – چهاربرج – کاشان – نیشابور