سرپرست معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: نگهداري و بازسازي ايستگاه هاي راه آهن با توجه به درآمدهاي حاصله از اين استان در حد قابل قبولی نیست. شرکت راه آهن باید به تمامی تعهدات خود در زمینه ایمن سازی مسیر انجام دهد و هیچ قصور و ترک فعلی در این زمینه قابل قبول نیست.

به گزارش هه وال موکریان، یاسر رهبردین در جلسه بررسی ابعاد حادثه خروج قطار ارومیه- تهران از ریل، با اشاره به دستور اکید مقام عالی استان بر معرفی مسببان این حادثه و جلوگیری از وقوع چنین حوادثی افزود: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته و نباید اجازه داد چنین حوادثی در این مسیر رخ دهد.

او همچنین بر بازرسی های مداوم و اصلاحات مورد نياز مسير  راه آهن در اسرع وقت برای ایمن سازی مسیر تاکید کرد و گفت: نگهداري و بازسازي ايستگاه هاي راه آهن با توجه به درآمدهاي حاصله از اين استان از  موضوعات مهم و تاثير گذار است، اما اقدامات سنوات گذشته در اين خصوص در حد قابل قبول نبوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در جلسه این با ارائه گزارشی از روند حادثه، بر تهیه گزارش جامعی از اقدامات انجام شده برای نگهداری و بازسازی شبکه راه آهن استان در چندسال گذشته و مقایسه آن با درآمدهای حاصل از جابجایی بار و مسافر تاکید کرد و گفت: متولیان شرکت راه آهن آذربایجان در استان پاسخگوی نیازها  و مطالبات عمومی نیستند.

سید محسن حمزه‌لو با انتقاد از رویه فعلی، ساخت دیوار حائل در محل ترانشه را جزو مسئولیت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بیان کرد و افزود: این شبکه ریلی ظرفیت اتصال به راه آهن اروپا را دارد و یک کریدور مهم را تشکیل  می‌دهد و درصورت توسعه شاهد افزایش سهم شبکه ریلی آذربایجان غربی در لجستیک و ترانزیت بین الملل خواهیم بود.

جلسه بررسی ابعاد حادثه قطار ارومیه – مراغه پس از تشکیل کمیته مدیریت بحران راه و شهرسازی، با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، مدیر کل راه آهن آذربایجان و اعضای کمیته مدیریت بحران راه و شهرسازی برگزار و مقرر شد گروه های کارشناسی با شناسایی ترانشه های ناامن و انجام اقدامات ایمنی در مسیر راه آهن ارومیه- مراغه از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

چهارشنبه هفته گذشته دیزل مسافری قطار تهران- ارومیه در نزدیکی ایستگاه رشکان به علت ریزش ترانشه خاکی از خط خارج شد که خوشبختانه خسارت جانی درپی نداشت.

گفتنی است؛ خط راه آهن ارومیه – مراغه بعد از دو دهه وقفه با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن کشور سال ۹۷ افتتاح شد ولی تاکنون این زیرساخت نقشی در توسعه استان نداشته و آذربایجان غربی هنوز اداره کل راه آهن مستقل ندارد!

پاییز امسال استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های باری و مسافری راه آهن استان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، خواستار ایجاد اداره کل راه آهن آذربایجان غربی و استقلال این اداره کل از آذربایجان شرقی شد

انتهای پیام/

اروميه – اشنويه – بوکان – پلدشت – پيرانشهر – تکاب – چالدران – چايپاره – خوي – سر دشت – سلماس – شاهين دژ – شوط – ماکو – مهاباد – مياندوآب – نقده – بانه – بيجار – دهگلان – ديواندره – سروآباد – سقز – سنندج – قروه – کامياران – مريوان – سردشت – استان آذربایجان غربی – استان کردستان – استان ایلام – استان کرمانشاه – اسلام آباد غرب – پاوه – ثلاث باباجانی – جوانرود – دالاهو – روانسر – سر پل ذهاب – سنقر – شهرستان صحنه – قصر شیرین – کرمانشاه – کنگاور – گیلانغرب – هرسین – شهرستان آبدانان – ایلام – شهرستان ایوان – شهرستان بدره – شهرستان چرداول – شهرستان دره شهر – شهرستان دهلران – شهرستان سیروان – شهرستان ملکشاهی – شهرستان مهران – استان تهران – شهر خلیفان – شهر سیلوانه – شهر سیمینه – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان –  استان کرمان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین – شهر شویشه – استان کهگیلویه و بویراحمد – مشهد – کرج – شیراز – تبریز – اهواز – رشت – زاهدان – ساری – دزفول – اراک – گرگان – بابل – آمل – بروجرد – آبادان – بجنورد – دلبران – شهرستان میانه – شهرستان سراب – مرند – بستان آباد – بناب – جلفا – شهرستان میانه – ورزقان – هشترود – ملکان – مراغه – عجب شیر – شبستر – آذرشهر – اسکو – محمد یار – چهاربرج – کاشان – نیشابور