استاندار آذربایجان غربی گفت: ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر به عنوان مطالبه ای تاریخی با همکاری بین بخشی میسر شده و سرعت بخشی به پروژه های تعریض محور پیرانشهر نقده و پیرانشهر سردشت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش هه وال موکریان، محمدمهدی شهریاری در جلسه بررسی پروژه های زیرساختی شهرستان پیرانشهر با تاکید بر اولویت بندی پروژه های نیمه تمام با وجود کمبود منابع مالی، افزود: تحرکات فنی و اجرایی خوبی در پروژه های راهسازی پیرانشهر رخ داده است. تعریض محور

او ادامه داد: ساماندهی ورودی پیرانشهر به عنوان مطالبه ای تاریخی به همت یک کار بین بخشی آغاز شده که با تخصیص منابع مالی مورد نیاز به زودی به اتمام می رسد.

شهریاری با اشاره به جایگاه پیرانشهر در ترانزیت بین المللی گفت: تعریض محورهای پیرانشهر به نقده و سردشت از نیازهای ضروری است که در محور نخست اقدامات عمرانی در دست اجراست و در محور سردشت نیز تعریض ۷.۵ کیلومتر در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به رویکرد جدی برای بهبود شاخص بهره مندی از راه آسفالته روستایی نیز تصریح کرد: شاخص بهره مندی از راه آسفالته روستایی در پیرانشهر ۶۴ درصد است که برای جبران این وضعیت امسال ۲۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت خواهد شد.

او به قابلیت سد سیلوه برای گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: بهره مندی از ظرفیت این سد برای ورزش های آبی و پرورش ماهی و هتلینگ به سرمایه گذاری مطمئن نیاز دارد و ما برای تحویل این پروژه به سرمایه گذاری با اهلیت مالی مناسب آمادگی داریم.

شهریاری کمک به لایروبی رودخانه ها، تامین اعتبار فرهنگسرای پیرانشهر و احداث کانال هدایت آبهای سطحی در شین آباد را از از دیگر پروژه های در دست اجرا برای اتمام در زمان اندک برشمرد.

به گزارش هه وال موکریان، وضعیت جاده پیرانشهر به نقده که به جاده مرگ معروف است به علت ترافیک سنگین همواره جزو پرخطرترین محورهای استان و حتی کشور بوده است و تنها در طول ۸ روز اوایل مرداد ماه امسال بر اثر تصادفات جاده ای در این محور ۸ نفر کشته و بیش از ۱۵ نفر مصدوم شدند.

در واکنش به این مرگ و میر جاده ایی، نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس در تذکری شفاهی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفته بود: متأسفانه علیرغم گذشت ۶ سال حتی یک متر هم از بزرگراه پیرانشهر به نقده به بهره برداری نرسیده، بارها به مسئولان وزارت راه و شهرسازی تذکر دادیم اما اقدامی انجام نشد، تا کی باید با اعتبارات قطره‌چکانی شاهد کشته و زخمی شدن مردم در جاده‌های غیراستاندارد باشیم.

انتهای پیام/

اروميه – اشنويه – بوکان – پلدشت – پيرانشهر – تکاب – چالدران – چايپاره – خوي – سر دشت – سلماس – شاهين دژ – شوط – ماکو – مهاباد – مياندوآب – نقده – بانه – بيجار – دهگلان – ديواندره – سروآباد – سقز – سنندج – قروه – کامياران – مريوان – سردشت – استان آذربایجان غربی – استان کردستان – استان ایلام – استان کرمانشاه – اسلام آباد غرب – پاوه – ثلاث باباجانی – جوانرود – دالاهو – روانسر – سر پل ذهاب – سنقر – شهرستان صحنه – قصر شیرین – کرمانشاه – کنگاور – گیلانغرب – هرسین – شهرستان آبدانان – ایلام – شهرستان ایوان – شهرستان بدره – شهرستان چرداول – شهرستان دره شهر – شهرستان دهلران – شهرستان سیروان – شهرستان ملکشاهی – شهرستان مهران – استان تهران – شهر خلیفان – شهر سیلوانه – شهر سیمینه – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان –  استان کرمان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین – شهر شویشه – استان کهگیلویه و بویراحمد – مشهد – کرج – شیراز – تبریز – اهواز – رشت – زاهدان – ساری – دزفول – اراک – گرگان – بابل – آمل – بروجرد – آبادان – بجنورد – دلبران – شهرستان میانه – شهرستان سراب – مرند – بستان آباد – بناب – جلفا – شهرستان میانه – ورزقان – هشترود – ملکان – مراغه – عجب شیر – شبستر – آذرشهر – اسکو – محمد یار – چهاربرج – کاشان – نیشابور