مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوکان در خصوص بهره مندی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان از شبکه شاد گفت: در مقطع ابتدایی شهری 97 درصد و روستایی 69 درصد، در مقطع متوسطه شهری 95 درصد و روستایی 70 درصد در برنامه شاد فعال هستند.

به گزارش هه وال موکریان، سلمان فیضی، در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در رابطه با اهمیت گرایش دانش آموزان به رشته های فنی و راهکارهای تحقق این مهم گفت: در جامعه امروز بهره مندی از همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود نهفته در جوانان و نوجوانان مورد نیاز است، موضوع هدایت تحصیلی در نظام تعلیم وتربیت نیز به تحقق این مهم اشاره دارد، دانش آموزان در موضوعات و رشته های مختلف استعداد دارند و باید به سمت این پتاسیل هایشان سوق داده شوند. شاد

او در این خصوص ادامه داد: توسعه و توجه به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش یکی از موضوعات مورد هدف در آموزش و پرورش است  و تخصصی کردن مدارس فنی و کاردانش مثلا یک هنرستان تخصصی رشته های کشاورزی و هنرستان دیگر رشنه های مخصوص صنعت و…، تقویت بنیه مالی هنرستانهای فنی و کاردانش و امکان ارایه و فروش محصولاتشان در بازار آزاد و قبول سفارش تامین بعضی خدمات بازار آزاد از سوی هنرستان ، افزایش فضای آموزشی هنرستانهای فنی و کاردانش وتعامل با شرکتهای خصوصی و دولتی مانند ایرانخودرو و تراکتورسازی و … در راستای تخصیص بوجه جهت تامین امکانات هنرستانها از جمله تامین موتور ماشین و… برای انجام کار تحقیقاتی که زمینه شکوفایی کشور را فراهم میکند؛ از جمله راهکارها برای تحقق امر توجه و توسعه رشته های فنی به حساب می آیند.

تحقق عدالت آموزشی و توجه ویژه به استان های مرزی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوکان به موضوع تحقق عدالت آموزشی اشاره کرد و توجه ویژه به استان های مرزی در این زمینه را ضروری خواند و گفت: توزیع عادلانه نیروی انسانی تحصیل کرده و فرهنگیان مجرب یکی از ضرورت های تحقق عدالت آموزشی است؛ امروز تراکم نیروی مجرب و کارآزموده در مراکز استان ها و شهرستان ها باعث شده است مناطق محروم با فقر فکری و فرهنگی برخوردار باشند؛ همچنین زیرساخت های اولیه در استانهای مرزی قابل مقایسه با استانهای مرکزی نیست پس منابع باید طوری تقسیم شوند که زیرساختهای استانهای مرکزی ترمیم شده و به سطح استانهای مرکزی برسد.

فیضی افزود: ایجاد زمینه مناسب برای تحصیل دختران و پسران خصوصا بازماندگان از تحصیل که کار و تلاش برای امرار معاش و مشلات اقتصادی مانع تحصیل بدون دغدغه و باعث و بانی ترک تحصیل شده است و همچنین تلاش برای تامین پوشاک و لوازم التحریر دانش آموزان در مناطق محروم و فراگیر نمودن تغذیه رایگان و در ایام کرونا علی الخصوص هماهنگی برای دسترسی به ابزارهای ارتباط جمعی از جمله تبلت و کاپیوتر و تلویزیون و … می تواند در تحقق عدالت آموزشی راهگشا باشد.

ضرورت بالا بردن سطح امنیت شبکه شاد در آموزش مجازی

او در خصوص برنامه های لازم برای ارتقای کیفیت آموزش و مجازی در بستر شبکه شاد نیز  گفت: مکاتبه با مخابرات جهت دایر نمودن اینترنت در روستاهای محروم ، کاهش هزینه اینترنت شاد و بهبود بستر اینترنت، بالا بردن سطح امنیتی و اینکه ویرایش نام و نام خانوادگی دانش آموزان امکانپذیر نباشد تا دانش آموزان راحتتر برای معلم شناسایی شوند و عدم حضور دانش آموز با اسامی مجهول در کلاس و افزودن آیتم هایی برای انجام کار گروهی و تحقیقاتی تا دانش آموزان بیشتر با هم در ارتباط باشند؛ از جمله راهکارها برای ارتقای کیفیت آموزش مجازی هستند.

فیضی تاکید کرد: البته باید نظام و تعلیم و تربیت باید برنامه ریزی های لازم برای بهره مندی از فضای مجازی در ایام پساکرونا را نیز داشته باشد و  آموزش بعد از ایام کرونا بصورت ترکیبی محقق شود بدین صورت که قسمتی از کتاب بصورت مجازی و قسمتی دیگر بصورت حضوری تدریس شده و دروس پایه و کارگاهی بصورت حضوری و گروهبندی شده در گروههای ۱۰ تا ۱۵ نفره با رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدرسه حضور یابند و دروس اختیاری و دروسی که ملزم به حضور فیزیکی نیست در بستر برنامه شاد تدریس شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوکان در خصوص بهره مندی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان از شبکه شاد گفت: در مقطع ابتدایی شهری ۹۷ درصد و روستایی ۶۹ درصد، در مقطع متوسطه شهری ۹۵  درصد و روستایی ۷۰ درصد و همچنین در مقطع فنی و کاردانش شهری ۷۵ درصد و و روستایی ۵۰ درصد دانش آموزان در برنامه شاد فعال بوده  و از امکانات آن بهره مند هستند.

آمادگی آموزش و پرورش بوکان برای بازگشایی مدارس

فیضی در پایان آموزش و پرورش شهرستان بوکان را آماده برای بازگشایی مدارس عنوان کرد و گفت :  بخش بزرگی از پروژه مهر باید بر آماده سازی بستر مدرسه برای تشکیل کلاسهای حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی  تأکید داشته باشد و هماهنگی های لازم با  مراکز بهداشتی جهت تهییه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده محقق شود همچنین امکاناتی مانند تهویه و فضای مناسب  جهت تضمین سلامت تمام گروهای حاضر در محیط مدرسه و کمک گرفتن از خیرین جهت تامین امکانات می تواند در بازگشایی مدارس در مهر ماه سال جاری راهگشا باشند و مجموعه آموزش و پرورش شهرستان بوکان برنامه ریزی های لازم برای تحقق این مهم را انجام داده و آماده پذیرش دانش آموزان و فرهنگیان است. شاد شاد

انتهای پیام/

اروميه – اشنويه – بوکان – پلدشت – پيرانشهر – تکاب – چالدران – چايپاره – خوي – سر دشت – سلماس – شاهين دژ – شوط – ماکو – مهاباد – مياندوآب – نقده – بانه – بيجار – دهگلان – ديواندره – سروآباد – سقز – سنندج – قروه – کامياران – مريوان – سردشت – استان آذربایجان غربی – استان کردستان – استان ایلام – استان کرمانشاه – اسلام آباد غرب – پاوه – ثلاث باباجانی – جوانرود – دالاهو – روانسر – سر پل ذهاب – سنقر – شهرستان صحنه – قصر شیرین – کرمانشاه – کنگاور – گیلانغرب – هرسین – شهرستان آبدانان – ایلام – شهرستان ایوان – شهرستان بدره – شهرستان چرداول – شهرستان دره شهر – شهرستان دهلران – شهرستان سیروان – شهرستان ملکشاهی – شهرستان مهران – استان تهران – شهر خلیفان – شهر سیلوانه – شهر سیمینه – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان –  استان کرمان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین – شهر شویشه – استان کهگیلویه و بویراحمد – مشهد – کرج – شیراز – تبریز – اهواز – رشت – زاهدان – ساری – دزفول – اراک – گرگان – بابل – آمل – بروجرد – آبادان – بجنورد – دلبران – شهرستان میانه – شهرستان سراب – مرند – بستان آباد – بناب – جلفا – شهرستان میانه – ورزقان – هشترود – ملکان – مراغه – عجب شیر – شبستر – آذرشهر – اسکو – محمد یار – چهاربرج – کاشان – نیشابور